RE: Zelený laser a ptáci

Jan Peterka peterka118 na seznam.cz
Neděle Září 20 13:03:14 CEST 2020

Moc si od toho neslibuj.
Ja zkousel svitit 200mW zelenym laserem holubovi co mi sere na balkon primo do oka a ta letajici krysa na to prakticky nereagovala.

-jp-

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Sunday, September 20, 2020 12:42 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Zelený laser a ptáci

Snad je to OT jen částečně.

Na zpravodajských webech proběhla informace, že si nějací vinaři na Jižní Moravě pořídili laserový systém pro plašení špačků.
Špačci jsou schopni během několika minut sežrat celou úrodu, tak se na jejich plašení používají všelijaká vzduchová děla a jiné metody.
No a teď nějací Nizozemci začali vyrábět laserový systém plašení, kdy rozostřeným zeleným laserem probíhají řádky vinice. A ptáci se prý zeleného světla velmi bojí a okamžitě uletí.
Ten systém stojí dost velké peníze, konkrétně cca 250 tis. Kč (tedy cca
10 tis. Euro)..

Já vinici nemám, ale mám zateplený barák, do kterého mi klovou ptáci díry.
Tak si říkám, že by podobný systém mohl fungovat i na ně.
Ale nemám to jak vyzkoušet. Mám lasery UV, modré a červené, ale žádný zelený.
Kdyby tady byl někdo se zeleným laserem a byl ochotný udělat pokus, tak to by byla paráda. Prostě stopou laseru proběhnout přes nějaké hejno sedících ptáků.

Kdyby to někdo zkusil, tak děkuji předem.
PL