Zelený laser a ptáci

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Září 20 00:42:10 CEST 2020

Snad je to OT jen částečně.

Na zpravodajských webech proběhla informace, že si nějací vinaři na
Jižní Moravě pořídili laserový systém pro plašení špačků.
Špačci jsou schopni během několika minut sežrat celou úrodu, tak se na
jejich plašení používají všelijaká vzduchová děla a jiné metody.
No a teď nějací Nizozemci začali vyrábět laserový systém plašení, kdy
rozostřeným zeleným laserem probíhají řádky vinice. A ptáci se prý
zeleného světla velmi bojí a okamžitě uletí.
Ten systém stojí dost velké peníze, konkrétně cca 250 tis. Kč (tedy cca
10 tis. Euro)..

Já vinici nemám, ale mám zateplený barák, do kterého mi klovou ptáci díry.
Tak si říkám, že by podobný systém mohl fungovat i na ně.
Ale nemám to jak vyzkoušet. Mám lasery UV, modré a červené, ale žádný
zelený.
Kdyby tady byl někdo se zeleným laserem a byl ochotný udělat pokus, tak
to by byla paráda. Prostě stopou laseru proběhnout přes nějaké hejno
sedících ptáků.

Kdyby to někdo zkusil, tak děkuji předem.
PL