Re: Kvetinovy, namodraly, okruhly zvuk s jemnymi nuancami v stredobasoch (bolo Re: Krabičky na elektroniku - rušení)

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Středa Září 16 12:44:42 CEST 2020

Zapojení pochází z dob, kdy nešlo za pár korun koupit třísvorkový
stabilizátor. V tomto zapojení ale nejde o stabilizaci (může tam být i
odporový dělič), ale o filtraci zvlnění, kdy se kapacita kondenzátoru v
bázi násobí proudovým zesilovacím činitelem tranzistoru, tedy velmi
významně.. Nelze to použít tam, kde je potřeba, aby energie v
kondenzátoru skutečně byla, tedy např. u výkonových zesilovačů.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com