Re: Kvetinovy, namodraly, okruhly zvuk s jemnymi nuancami v stredobasoch (bolo Re: Krabičky na elektroniku - rušení)

Jiří Reček recek.jiri na quick.cz
Středa Září 16 10:10:26 CEST 2020

Funkce IC3:
z 80. let si tohle pamatuju. Přenoska potřebuje pracovat do impedance 47k. Ale rezistor šumí a šumí méně, pokud má vyšší odpor. IC3 s R2 je tedy aktivní impedanční zátěž, která trochu méně šumí.

Jirka

From: balu
Sent: Wednesday, September 16, 2020 9:24 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Kvetinovy, namodraly, okruhly zvuk s jemnymi nuancami v stredobasoch (bolo Re: Krabičky na elektroniku - rušení)

Ked sa pozeram do schemy neda sa mi nespytat preco... Teraz sa nebavime o bastleni pre radost, ale zaujima ma preco ta schema vyzera tak ako vyzera. Co je na tom take magicke, pride mi ze zapopjenie je splacane naozaj tak ako by niekto varil lektvar podla receptu a dolezite su ingrediencie, nie vysledok. Na zaklad pouzi tranzistor 2SK170, pridaj jeden audiofilny operak OPA134. Obloz 1M5 rezistormi a nechaj varit az do zozelenania pasikov. Zalej to litrom NE5534 a finalne okorenit jednym preciznym OP07.

Tie bloky mi nedavaju ziaden zmysel.

Na vstupe je operak postaveny z tranzistorov. FETy na vstupe, zbytok najobycajnejsie obycajne. Okolo toho je zavedena spatna vazba na potlacenie DC offsetu, v ktorej je pouzity specialny operak OPA134 optimalizovany na audio aplikacie s ultranizkym skreslenim. Naco ked je to DC servo?

Aka je funkcia IC3? Je to len obycajna zaporna spatna vazba zavedena do neinvertujuceho vstupu, takze treba pouzit invertor, alebo to ma nejak ovplyvnovat vstupnu impedanciu? Aj ked v serii R2 1M5. Som zmateny...

V audio ceste su zaradene obycajne najlacnejsie NE5534, to snad ani nemoze byt high end audio. A znova, aby sa kompenzoval DC pouzijeme najdrahsi precizny operak OP07.

Ja tomu naozaj nerozumiem. Preco?

b.