Re: Krabičky na elektroniku - rušení

balu balu na k-net.fr
Pondělí Září 14 15:45:08 CEST 2020

Zalezi ci je rusenie elektrickeho, alebo magnetickeho typu.

Ak ide o elektricke pole, staci to zabalit niecim vodivym, pripojenym na
vhodny referencny potencial v obvode. Na rusenie tohoto typu su citlive
hlavne vysokoimpedancne obvody.

Ak ide o striedave magneticke pole, tam je na mieste najprv eliminovat
vsetky (nie len zemne) slucky. Indukovane napatie je umerne ploche
slucky, casto sa da vyrazne zmensit lepsim navrhom a je to jednoduchsie
ako tieniaca krabica.

Ak sa uz musi pristupit ku tieneniu virivymi prudmi (krabica), vo vztahu
vystupuje vodivost materialu (hlinik je trochu lepsi), permebilita
materialu (zelezo je vyrazne lepsie) a hrubka materialu. Cinovany plech
je zrejme tensi ako ten hlinik, ma trochu horsiu vodivost, ale aspon
1000x vyssiu permeabilitu. Ak si dobre pamatam vo vztahu to vystupuje
pod odmocninou. Vyratajte si hlbku vniku, tieniaca ucinnost je
orientacne nepriamo umerna hlbke vniku (cim mensia hlbka vniku tym
lepsie to bude tienit).

b.