nieco podobne LM3914

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Září 10 14:48:39 CEST 2020

Tohle řešení mě tehdy (začátek 90. let) taky napadlo, ale pak jsem ho zavrhnul kvůli vysokému počtu součástek a nemožnosti snadné domácí realizace s hezkými řadami LED. Tak to tehdy skončilo u toho sériového zapojení, co zmiňuju v příspěvku ze 13:08.

Ale zpět z 30leté minulosti, mezitím jsem promyslel to řešení s OZ+4017. Je to triviální. Akorát mi to dnes moc nemyslí, protože jsem se včera zas zaseknul s kočkou v hospodě, tak jsem nedořešil, jak počítat hodnoty odporů:

Mám dělič z N odporů, jeden z nich je vždy zapojen na +Ref (aktivní výstup 4017) a ostatních N-1 jde na GND (neaktivní výstupy). Jaké mají být poměry odporů, jestliže bych chtěl lineární řadu, logaritmickou řadu, nebo nějaké obecné výčty (původní plán byl ukazovat 1-2-5-10-20-50-100 mA).

PH

Od: Jirka
Odesláno:čtvrtek 10. září 2020 14:02
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: nieco podobne LM3914

Jo. Naštěstí tam autor zmiňuje teplotní závislost.

Ale ani jinak se to nedá nazvat náhradou. LM3914 a další jsou překvapivě
velmi sofistikované obvody...

Takové zapojení (viz malá příloha) se dá najít v řadě modifikací v
literatuře i na webu a opravdu není funkčně dobré - přinejmenším od
doby, kdy existují komparátory coby IO.

--
Jirka