nieco podobne LM3914

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Září 10 13:07:45 CEST 2020

Dlužno dodat, že zrovna řeším podobný problém.

1. Kdysi jsem použil obvod, kdy jsou LEDky v sérii, paralelně ke každé je tranzistor, do bází jim všem vedou R, které jsou spojené. Napájí se to proudovým zdrojem, buzení invertované a s odpovídajícím rozkmitem U. Dělal jsem to někdy v r. 1992, nebo tak nějak. Požadavek zadání překračoval počtem LEDek možnosti švábů. Realizace byla na univerzálu, z jedné strany strčený LED, z druhý T a báze s R ohnutý ven. 4 kanály, byl to takovej hezkej bloček:-)

2. Včera jsem přemýšlel o sériové kombinaci paralelních LED+R. Má to měřit anodový proud ve zdroji k elektronkám. Ale rozsah proudu byl moc velký, tak tam vznikaly složitosti.

3. Teď uvažuju o 2x OZ (pro dva kanály i s U) a multiplex přes 4017, ale zatím je to ve fázi nápad.

PH

Od: Jirka
Odesláno:čtvrtek 10. září 2020 11:54
Komu: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: nieco podobne LM3914

Ještě doplním další hezké open-source konstrukce LED bargrafu s MCU:

https://www.electronics-lab.com/project/bargraph-voltmeter-0-5v-dc-range-pic16f686/

https://www.electronics-lab.com/project/bargraph-current-meter-0-1a-range-pic16f686/

https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BarGraph (a překlopit to do nějakého
samostatného MCU ve stylu "Arduino bez Arduina")

https://www.edn.com/microcontroller-drives-logarithmic-linear-dot-bar-20-led-display/
- bohužel není dostupný tam odkazovaný firmware

--
Jirka