SMR-H

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Září 9 14:41:10 CEST 2020

Možná jsem Číňan (podle jednoho dřívějšího postu v tomto vlákně),
ale já bych tam ten SMR-H asi dal. Tedy pokud nemáte nějaké extra
nepříznivé zástavbové parametry (hodně malá díra, hodně dobrý
izolant jako materiál stěn).
Pokud výrobce zaručuje 200VA, tedy u odporové zátěže 200W, tak
to musí na tuto zátěž mít dimenzováno a ručí za to záruční lhůtou.
A tuto zátěž by to mělo snášet i za velmi nepříznivých běžných
podmínek. Rozdíl mezi 200W a 250W už není bůhvíjak velký.
A nakonec můžete snadno změřit (pokud ten radiátor už máte),
jaký je jeho skutečný příkon.

Pokud by se nakonec ukázalo, že se to přehřívá (na začátku bych si
to pohlídal), tak bych dal malý stykač nebo velké relé přímo k tomu
topení. Na rozdíl od maličkého relé, které bude v modelu SMR-B,
bude mít velkou výkonovou rezervu, takže klidně zvládne i větší
topení (pokud časem dojde k výměně) a bude zřejmě i spolehlivější.

Ale jak říkám, asi jsem Číňan.
PL