RE: Venkovní zásuvky

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Úterý Září 8 13:17:47 CEST 2020

Tohle je spíš prevence ze zkušeností. V té šachtě je pořád strašně vlhko, když se po jednom dnu zvedne dekl, tak steče minimálně deci vysrážené vody. Je to kvůli netěsnostem a současně topí čerpadlo a zvenku jde dovnitř teplo, takže hodně špatná kombinace. Měl jsem tam IP65 rozvodnici, když půl dne pršelo, tak to v lepším případě vyhazovalo fíčko a v tom horším po sepnutí čerpadla hlavní jistič. Ta rozvodnice měla v sobě zásuvky kolmo a proto bych se tomu chtěl vyhnout. Takže část problému jsem vyřešil tím, že jsem musel dát rozvodnici ven na sloupek, výhoda je, že se to dá líp ovládat a přesunu tam i časovač a taky mám elektriku téměř uprostřed zahrady. Druhá část problému jsou nějaký vyhovující zásuvky, aby se v nich drželo minimum vody a nezpůsobovalo to vyhazování fíčka. Možná že jsem všechny problémy odstranil a vyhoví i zásuvka z hobbymareketu, ale radši bych použil něco lepšího, protože se mně to pořád nechce předělávat.
Samozřejmě by šlo udělat přívod pevně, ale na zimu se vše vytahuje a pak bych potřeboval nějakou snadno odpojitelnou variantu a tom mám obavy, že pevný přívod prostě nevyhoví. Ale třeba někdo přijde s geniálním řešením, které mě nenapadlo. :-)