co delat s windowsama krome smazani?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Sobota Září 5 23:25:30 CEST 2020

Casove poradie je skor opacne. NT boli vo svojej dobe "ine" a dalo sa na
nich dost do buducna naucit popri vtedy beznych W95 a uz aj W98. Napr.
prijem dat zo serioveho portu vo WinAPI uz opustil koncept prijmu spravy
WM_CHAR, ako to bolo od Win 3.1/11 (mozno aj skorsieho) po Win 95, 98.
"New Technology" koncept je zachovany cez Win2000, XP, 7, 10. To je
zaroven prierez Win, s ktorymi som robil (aj ako programator).

Vo svojej dobe sme vyvijali na platforme (teraz by sa povedalo
frameworku) HP OV NNM, ktory bezal na Win NT. Tam som sa tiez naucil
dost progresivnych veci v danom case.

Win CE som si trochu uzil vo verziach 5.0 a 6.0 (aj Windows Mobile 6) a
uz by som nechcel :) Hlavne CE50 boli dost obmedzujuce - zarovnanie
pointerov, max 32 sucasne beziacich procesov (obchadzali sme threadmi v
samostatnych DLL), obmedzeny pamatovy priestor pre proces...

ME (aj Vista a 8) ma minuli a co som mal moznost pocut a citat, nemam co
lutovat.

K davnejsej historii.. pamatam si aj Win 2.0, ale len z videnia. t.j.
videl som ich nazivo, ale sam som ich nepouzival.

DOS si pamatam asi od verzie 2 po 6.22 a potom "DOS 7", ktory uz bol
sucastou Win 9x.

Aby sme neboli OT, tak napr. taky DOS-ovsky Orcad 3.20 bol perfektny.
Bezal od PP06 (XT s Herculecom) po 486-tku (s VGA). Mozno aj dalej, ale
to som uz nepouzival.

Starsiu historiu (Z80 asm) asi nema zmysel riesit :)

miro