co delat s windowsama krome smazani?

Vladimír Franěk vladimir.franek na mobilcz.cz
Pátek Září 4 14:55:00 CEST 2020

Zdar, s názorem kolegy Jindroushe musím souhlasit. Kolem počítačů jsem pracoval od vojny
(táhne mi na sedumdesát :-)) a od nástupu PC je kolem nich. Mám vysledováno, že největší
problémy byly (a jsou) s PC kde si uživatelé "vymohli" možnost sami si instalovat cokoliv.
Ve firmách, kde uživatel byl jen "user" a instalováno bylo jen to co dotyčný ke své práci
potřeboval zpravidla žádné větší problémy nenastávaly. Poslední roky jsem pracoval pro
nadnárodní korporaci postavenou pouze na windows vše v globální doméně po celém světě
v každém závodě několik set PC pravidelně updatovaných, některé řídily procesy jejichž
výpadek by znamenal stotisícové ztráty a žádné problémy vyjma hardwarových (odešlá
RAMka apod.) jsem nezaznamenal.
V některých firmách se prověřovala bezpečnost mimo jiné tak, že se do firmy poslala
poštou USB flashka s příslušným software, bez zpáteční adresy a sledovalo se kdo všechno
ji zastrčil a kde do PC.  To bylo hodně zajímavé...
Vladimír

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindroush
Sent: Friday, September 4, 2020 1:41 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: co delat s windowsama krome smazani?

Windows 10 mam vsude. Jedina vec, kterou pravidelne zapominaly jednu dobu, bylo nastaveni defaultnich aplikaci, to uz nedela. Jinak nikdy nezapomely nic. Reboot mam zakazany pres policy editor, plati vubec pro cele aktualizace, ktere jednou za cas poustim cilene rucne. (mam PRO).
Jinak pouzivam misto dlazdicoveho startu Classic Start, to je jedine, co se mi na W10 nelibi (a ta dualita nastavovani).
Proti W7 mi nic nechybi, jsem stale aktualni a vse funguje - na druhou stranu je pravda, ze jsem hardwarove celkem aktualni, takze ke vsemu jsou drivery - musel jsem prodat zcela hw funkcni scanner, protoze pro nej uz driver nebyl.

Takze z hlediska mych zkusenosti ty stesky nechapu (a z hlediska sve profese mi forced updaty prijdou jako naprosto uzitecna vec).

--
Jindroush <jindroush na seznam.cz>