Ako nastavovat hodnoty ktore su zviazane

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Září 4 10:58:45 CEST 2020

Dakujem za vsetky odpovede.

Ano, na kontexte - co to je, pre koho to je, atd. - velmi zalezi.

Ano, niekedy sa da zvolit vhodnejsia kombinacia vstupnych zariadeni hned na
zaciatku; ale typicky je nejake vonkajsie obmedzenie (cena, rozmery) alebo
je uz neskoro robit zmeny; no a programatorova uloha je nejako to okodit.

Najviac hlasov dostala moznost a) (intrinzicke obmedzenie priamo v
nastaveni). Ta je sice skutocne rukolapna, ale
i.) nie je prakticka, ak je potrebne nastavovat velky rozsah (napr.
20Hz-20kHz, v kroku 1Hz - ano viem o akceleracii, aj o shiftoch, aj o
nastavovani po cisliciach - tam vsade som uz bol, vsetko ma svoje pre a
proti)
ii.) nie je prakticka, ak je k dispozicii klavesnica (stale sa da uzivatel
nutit do inkrementalneho nastavenia pouzitim "sipok" na klavesnici, ale
uzivatel asi bude pravom nahnevany)

Na ii) dal Jano Zuffa zaujimavy ale tiez kontroverzny navrh riesenia:
> Je aj variata ze zacnem tukat 6 a potom 1 ale tu jednotku mi nezoberie lebo je mimo rozsah
je to rukolapne a priamociare, ale ako uzivatelovi by sa mi to asi nepacilo.

Druhe miesto si delia b) (nedovolim odist z nastavenia) a d) (automaticky
zmenim suvisiacu hodnotu). Priznam sa, ze momentalne pouzivam najviac b),
lebo sa mi nechce babrat sa s a); a tiez ze sa mne osobne d) nepaci.

Mozno by sa mi d) zacalo pacit, ak by sa implementovalo nie ako samostatne
nastavenie min a nasledne automaticke prestavenie max pri odchode z
nastavenia min, ale presne ako termostat pana kolegu Labaja resp. vo forme
grafiky ako ju navrhol pan kolega Fucik, kde je ta zmena zviazanej hodnoty
max viditelna hned uz pri zmene min. Toto je samozrejme viazane na
dostupne moznosti zobrazovania.

c) dostal len pol bodu - vratit spat povodnu hodnotu, hoci aj s
upozornenim, sa mi zda tak trocha "neuctive" voci uzivatelovi... :-)

e), f) a g) (zmeny pri odchode z menu resp. pocas pouzivania v "runtime")
nedostali ani bod, mozno pravom. Z programatorskeho hladiska su to asi tie
jednoduchsie riesenia, ale z uzivatelskeho su asi tie najprekvapujucejsie.
Aj tu je vidiet, ze programator si to proste musi odmakat.

Dakujem vsetkym za komentare.

wek