OT: Další zelená blbina.

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Září 1 15:52:14 CEST 2020

Náhodou jsem narazil na článek
https://byznys.hw.cz//navrhnete-minifarmu-one-meter-of-pi.html
takže úplně OT to není, ale není mi to moc jasné nikoli z technického
hlediska nýbrž zcela obecně, tedy trend řešení neexistujících problémů.
Na vsi žiju už 15 let, zemědělstvím se nezabývám, ale lidi kolem ano a z
jejich řečí jsem pochopil jak to zhruba funguje. Dotaci na hektar
dostanete, když pole osejete. A když máte dost hektarů, z dotací si
můžete celkem spokojeně žít. Jestli něco sklidíte nikoho nezajímá. Takže
stačí osít řepkou a na podzim jí zase zaorat. Pokud jí sklidíte, je to
jen váš bonus, ale lze se vymluvit že zaoraná řepka vám pole ekologicky
pohnojí a že chcete v budoucnosti pěstovat bio produkty.
Naštěstí v okolí se tato strategie moc neuplatňuje, velkou část orné
půdy obhospodařuje školní statek Lány a ten si asi z pedagogických
důvodů nemůže takovou blbost dovolit. Ostatní statkáři buď mají málo
hektarů aby je jen tohle uživilo, nebo mají zaostalé myšlení zděděné po
předcích. Čili, že úkolem farmáře je vyrábět něco k jídlu.
Když vidím na jaře ta žlutá pole, nějak mi hlava nebere proč pěstovat
jedlé řasy v robotických minifarmách. Je to jen můj pocit nebo to má
nějaký hlubší důvod, který mi uniká ?

Mrazík