Repeater

Josef Dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Úterý Září 1 11:18:10 CEST 2020

No, jasně, když wifi klient opustí pokrytý areál, tak jo.

Ale když se pokrývá větší prostor*, kde se pohybují či můžou pohybovat i
vyšší desítky Wi-Fi klientů, tak je i žádoucí, aby se klienti co jsou na
hraně vykopli, protože tím jak postupně ztrácejí a získávají
konektivitu, tak jen zatěžují AP a stejně jim to pořádně nefunguje.

Takže jeden z triků je v mikrotiku nastavit limit, třeba -70-73dB(m?), a
buď člověk dosáhne na pořádný signál, nebo ho to vykopne, a AP si
navzájem nepředávají klienty který jedno AP vidí za -83 a druhý za -82

Z podobných důvodů není výhra nastavit maximální výkon AP, protože k
sobě přetáhne klienty, kteří to neuvysílají ze své strany, a opět to
vede k přeskakování mezi AP a subjektivně nekvalitnímu připojení.

JD

*) poznámka pod čarou.. Když se pokrývá větší prostor a musí to
fungovat, tak se stejně nakonec koupí/půjčí skutečné wifi od Cisca nebo
Aruby, to jen abych zamezil mystifikaci... :)