Re: podložka na pájení

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Říjen 31 18:22:30 CET 2020

Snad nikdy v životě jsem nepájel nic tak, že bych to měl položená a
přímo do toho
bych zabořil hrot páječky. V takovém případě si to vždy chytnu do malého
svěráčku,
který mám pořád po ruce, a pájím to v luftě.

Nicméně i na hrubé zacházení mám prkno. Opět z oblíbené plovoucí
podlahy. ;-)
Jen tentokrát je to lamino. Má to velmi odolný povrch, který se i
výborně čistí.
Takže na tom dělám všelijaké řezání, broušení a jiné drsné operace. A
mimo jiné
je to i vysoce tepelně odolné, takže by na tom klidně šlo pájet přímo na
podložce.

Ty zbytky plovoucích podlah jsou šikovný materiál. Protože mám těch
odřezků spoustu,
tak je rád používám i jako konstrukční materiál. Sehnat třeba tlustý
pertinax nebo jiný
nosný materiál je docela složité a drahé, ale kus lamina z plovoucí
podlahy je pořád
po ruce. A karbidovými frézami se to dá i slušně obrábět.

PL