HW: Torx security šroubovák

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Středa Říjen 28 11:16:46 CET 2020

dobrý den,

došla nám životnost článků v ručním vysavači Electrolux EER7GREEN.  Má to
údajně podle štítku Li Ion baterii 18V a 27Wh.  Oficielně baterii vyměňuje
jen autorizovaný servis, který je cca 50 km daleko a cena jen za baterii je
cca 1.600 Kč. To se mi zdá trochu moc, tak se chtěl podívat, jaké a kolik
článků tam jsou, že bych koupil v Číně nějaké kvalitní 18650 a vyměnil to
sám.  ale narazil jsem na šroubky, jsou to Torx security 6ti
hranná hvězdička s pinem uprostřed a navíc dost hluboko v plastových
dírách.  Prostě výborně ochráněno před kutily.  koupil bych si tedy ten
Torx security šroubovák, ale nevím, jak určit rozměr, na webu se vyskytují
verze TR6(1.7 mm)  a TR8 (2.31 mm) ale nevím, podle čeho se to měří, jestli
je to průměr kružnice přes ty paprsky ne jak.
Ještě by mě zajímalo, kolik tak článků bude na těch 18V. Nejspíš 5 t.j. 5 x
3.7V = 18,5V.
Pokud by to tedy mělo 27 Wh, tak jsou tam zřejmě jen články 1.5 Ah.  Dal
bych tam klidně nějaké LitoKala 3.4 Ah, už jsem je vyměnil v
akku šroubováku a fungují skvěle.

Můžete někdo prosím poradit ?

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW