Re: čidlo na alkohol

Pondělí Říjen 26 17:48:07 CET 2020

Jo, je to PE a nějaké extra spolehlivé s kdovíjakými certifikáty. Ty
trubky ve vrtu jsou švýcarské, ty ostatní vlastně nevím. Elektrotvarovky
jsou Fischer. Prý že svařování elektrotvarovkama je nejspolehlivější.
Jsem zvyklý na polyfůzní svařování, kdy vidím, jak se ten materiál
natavil a jak se nahrnul kroužek okolo svaru. Na tom vidím, že se ty
materiály opravdu spojily. U elektrotvarovky utáhnu šrouby, spustím
svařování a nevidím do toho, co se děje uvnitř :-( Musím jen doufat a
věřit, že když vylezly caplíky, proběhlo to dobře.
Probíral jsem to s pánem v Gerotopu a sice říkal, že když by tam byla
netěsnost, že by tlak byl už dávno na nule, ale pak řekl, že už někde do
lihu přidávali nějakou UV barvu a že se to sleduje speciálníma brýlema.
Takže se takové případy někdy stávají. Ale zjišťuju, že nějaký mikroúnik
se opravdu nedá zjistit podle změny tlaku. Je tam spousta vlivů -
postupná deformace trubek (při snížení tlaku na polovinu začne zase
narůstat), změny teploty, difuze rozpuštěného kyslíku. Takže jedině to
sledovat v provozu.

Anděl