OT: tlaková zkouška

Sobota Říjen 24 23:11:50 CEST 2020

Třeba mi tady někdo poradí, jestli nemám strach zbytečně. Dělám tlakovou
zkoušku (v podstatě jen zkoušku těsnosti) trubek ve vrtu + dopojení do
domu. Po natlakování na 2,5 baru (2,5 je rozsah manometru) za první
hodinu tlak klesnul o 0,1 baru a za další 4 hodiny o dalšího 0,1 baru. V
systému je cca 300 l vody a po vypuštění 0,4 litru tlak klesnul o 0,2
baru. Pak jsem zjistil, že to mám zavzdušněné. Po odvzdušnění jsem to
zase natlakoval na 2,5 baru a po půl hodině tam bylo o 0,1 míň. Po
vypuštění cca 0,2 l tlak klesnul na 1 bar. Ale pak byl efekt opačný. Za
půl hodiny tlak stoupnul z 1 na 1,5 baru. Takže za pokles může deformace
trubek? Pokud chci kontrolovat těsnost, kdy se deformace trubek ustálí
tak, abych mohl s jistotou říct, že tam není netěsnost? Zatím tam mám
čistou vodu, tedy bez lihu. Máme tady půjčený minibagr a rádi bychom
výkopy zítra zahrabali.

Anděl