Dotaz na RTC DS3231

bufran na seznam.cz bufran na seznam.cz
Úterý Říjen 20 05:14:38 CEST 2020

Neni nahodou 3231 spi? Tam by se ack dal resit z jednoho posuvneho registru
a citace do 16

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Kuba
Datum: 19. 10. 2020 v 22:54:42
Předmět: Dotaz na RTC DS3231

Dorazila mi destička z Číny s DS3231 + nějaká eeprom  a sokl na CR2032.
  Mělo by to být podstatně přesnější, než osc s hodinkovým šutrem. Alespoň
píšou, že je tam jakási teplotní kompenzace.   I když možná že u padělku to
nebude, ale třeba nemám padělek.

To bude předmětem měření.

Jako neprogramátor políbený pouze PICAXE se snažím s tím něco udělat a dře
to.

Potřeboval bych pro začátek aby na výstupu  SQW byl 1Hz obdélník.

A dotaz krom toho, co po I2C poslat je, zda mi to přepnutí bude na 1Hz out
bude už "držet"...

Podobný dotaz je na alarm, který jde nastavit na tento výstup.

V DS je uvedeno, že se nechá ten alarm aktivovat např. každou hodinu.

Umí ten RTC obvod tohle bez procesoru a řízení po I2c ?  S tím, že tam po I2
C nasypu onen alarm každou hodinu (jak je další otázka) a ono to pak už bude
"cvičit" samo?

Tak nějak jsem zjistil, že tohle asi ne, ten alarm musím po I2C zase
"akceptovat" aby mohl vzniknout další.

Je to tak?

Děkuji za popostrčení...