Re: Co to je za součástku?

Pondělí Říjen 19 03:39:51 CEST 2020

FR bude znamenat "fuse resistor". Pokud má fungovat jako pojistka,
dejte tam stejný a asi ne drátový. Prostě aby při zkratu shořel.

Kdysi dávno jsme měli modem, ještě na vytáčený internet, připojený na
telefonní linku. Jednou přestal fungovat, tak šel na reklamaci a
vrátil se opravený. Pak odešel znovu, na vstupu jsem našel dva maličké
SMD rezistory (na každý drát linky jeden) a jeden byl spálený.
Nahradil jsem ho obyčejným, po nějaké době odešel ten druhý, opět jsem
ho nahradil obyčejným. Pak odešlo něco jiného, zato odpory to
vydržely. Po telefonní lince se tam asi dostává přepětí a modem měl
vstupní obvody, které chránily zbytek. Ale jen do té doby, kdy
zareagoval nějaký varistor nebo zenerka a ty odpory fungovaly jako
tavné pojistky.

P.K.