dvbt2

Pondělí Říjen 19 03:30:33 CEST 2020

No a zkusil jste vyhodit zesilovač (= dát místo něj jen symetrizační člen)?

Když jsem bydlel v Horních Počernicích, dělal jsem pokusy s anténami,
na quad anténu = zohýbaný drát jsem chytil kdeco, ale dala se používat
jen v bytě (= nebyla vodotěsná). Pak jsem vylezl na střechu, koupil
malé síto se symetrákem a zkoušel různé směry, docela úspěch. A když
jsem z ní vyhodil to pletivo, chytil jsem víc kanálů (= přijímala z
více směrů). Pak jsem zkoušel tu samou, ale se zesilovačem, což byla
slepá ulička, buď to dělal zesilovač nebo ten mizerný napáječ, co u
toho byl (ten byl spínaný a dost jednoduchý, takže možná dodával kromě
napájení i rušení). Takže jsem napáječ zahodil a zesilovač přeškrábnul
a přepájel, zůstal z něj opět jen symetrák.

Nakonec jsem pořídil nějakou menší yagi a ta už tam zůstala.

Jako anténář-amatér jsem měl docela úspěch, bez spektráku, bez
zvláštního vybavení, jen s malou televizí na střeše na testování
příjmu. A na mapě jsem si našel, kde by asi měly být vysílače a
odhadnul, kam zamířit. Chytal jsem snad i Ústí nad Labem. A to nebyl
moc vysoký barák a kolem zacláněly ostatní domy.

Pavel Kadečka.

ne 18. 10. 2020 v 23:37 odesílatel Fanda Kopriva