dvbt2

Josef Zeman jozem na volny.cz
Čtvrtek Říjen 15 21:48:03 CEST 2020

Dobrý den

DVB-T2 používá vyšší modulace a potřebuje větší odstup signál -
šum. Je taky citlivější na rušení. Ta anténa je něco takového?
https://www.kupzarovky.cz/solight-venkovni-dvbt-antena-22db-uhf-21-60-kanal-lte4g-filtr-hn55lte-p-80479.html?utm_term=11eb0f1b-f1b3-b858-85a3-0242de8f10b6&utm_campaign=biano&utm_content=98416863&utm_medium=cpc&utm_source=biano.cz
Žádný zázrak, ale zhruba to samé mají rodiče v Krušných horách, kde
chytají odrazy. Chodí dobře a berou na ni i vysílače z Moravy, které
jsou v podobné nadmořské výšce. Ty chodí lépe, než naodrážené z údolí
pod nimi. Vypnutím zesilovače vznikne veliký útlum. Musel by se opravdu
ze signálové cesty vyřadit. Spektrákem by mělo být hezky vidět, kolik
čeho kde je a jestli do toho něco nemlátí. Já jsem zvyklý na HP859x a
Anritsu a bez některého z nich si pořádnou práci nedovedu představit.
Ve spektrák jsem ani nedoufal. Už jen podle oka je při vhodném
nastavení vidět síla signálu, odstup rušení a šumu. Pokud umí in
channel power, tak i bez počítání. Kdyžtak někam vystavte screenshooty
těch balíků. Center frequency na střed balíku a span tak 50 MHz, aby
bylo vidět kolem. A taky full span kvůli rušení. Škoda, že nedohlédnete
výš na mobily. Já vidím do 2,9 GHz a hodí se to.
Pokud nejste nějak hloupě schovaný, tak bych čekal, že tam berete
Bukovku bez zesilovače. Ale jsou to hory, takže co kus, to unikát.

Zeman