Re: Mobilní operátor - detekce typu telefonu

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Říjen 14 21:59:26 CEST 2020

V IMEI je "zakódovaný" přímo typ telefonu, takže dle databáze se pak dá
například určit, které telefony umřou až se bude vypínat 2G síť a
uživatelům poslat zprávu.
Operátor v podstatě pak vidí, co máte za telefon a dle typu telefonu je pak
zase dohledatelné, zda má Android, nebo  jiný OS.
Já mám například starý tlačítkový Alcatel OTE dB, ze kterého  se nechá
pomocí obstarožního sw Andomeda stáhnout SW a zase nahrát zpět. IMEI je v
tomto telefonu uložené jen ve FW
a jde poměrně jednoduše editovat a FW nahrát se změněným (jakýmkoliv) IMEI
zas do telefonu.
U novějších to už jednoduše nelze a dokonce byl požadavek, aby to tam bylo
někde natvrdo.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>