Vyvoj a vyroba mobilu

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Říjen 12 18:20:08 CEST 2020

Kdysi jsme spolupracovali s firmou Sagem, která mobily (tehdy ještě zdaleka né chytré) vyráběla pár let na Kladně. Vývoj probíhal ve Francii a bylo to hodně o dědění velkých kusů vývoje z modelu na model (celé bloky telefonu, celé cásti návrhů spojů, třeba se jen na desce určité moduly někam kousek posunuly, aby se tam vešel větší displej atd.).
Docela kumšt bylo pak vyladit samotnou výrobní linku, aby neprodukovala zmetky. Ďábel je v tomto případě opravdu v mnoha detailech, kalibracích strojů atd. Vyprávěli nám například o sérii, u které se do osazovačky dostalo špatně orientované klubo s nějakými tantaly, takže je všechny připájeli obráceně. Tak pak celá série prošla dílnou, kde ten jeden kondík ženský ručně odpájely, otočily a připájely. Nebo nám vyprávěli o špatně nastaveném profilu pájení, který se projevil tím, že nějaké BGAčko při mechanickém namáhání mobilu po kapsách mělo tendenci z desky odskakovat. Bylo to všechno velmi na hranách, protože např. zvýšení teploty pro to BGAčko už ohrožovalo nějaké plastové části konektorů atd.

Takže opravdu hodně know-how, zkušeností seřizovačů těch strojů atd.

Jakub Šerých