RE: Výroba vysokoohmového sluchátka

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Říjen 10 16:11:51 CEST 2020

Děkuji všem za připomínky a taky Jirkovi za měření.

Vstupní fakt byl, že ty sluchátka mají velké využití u triviální radiotechniky pro děti na hraní, ale zároveň se už dlouho nevyrábějí. Jdou nahradit kombinací běžných sluchátek a transformátoru, to je mi známo již delší dobu.

Cílem dotazu bylo, udělat si přehled, co by se dalo. Druhá věc je, jak s tím naložit:-)

- Určitě nebudu s dětma na kroužku navíjet cívky do sluchátek, to je moc dozorově náročné, hlavně hrozí, že nějaké dítě zničí celou, drahou cívku extra tenkého drátu.
- Přemotávat telefonní sluchátka je asi ještě horší, nenapadá mě užitek oproti kompletní výrobě.
- Dnes, v době 3D tisku je snadné vyrobit díly jako krabička alias ozvučnice. Kdyby došlo na navíjení, tak i cívky.
- Škoda, že nejde sehnat nějakou tu rovnou magnetickou membránu. Na druhou stranu, napadlo mě, že jsou snadno dostupné plastové fólie vhodných mechanických parametrů a na ně se pak dá lepit malý kousek plechu. Doma mi po nájemníkovi, který holdoval nejmenované bylině, zbylo spousta dvojic malých Nd magnetů a plíšků (součást jednoho typu balíčků papírků). Prakticky ideální kombinace pro tento účel.