Skladování energie v indukčnosti

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Říjen 2 20:54:16 CEST 2020

On Fri, 2 Oct 2020, Pavel Hudecek wrote:

> Ale když se ta cívka zakope pod zem, tak nejhorší možný katastrofický
> scénář je proměna celého zařízení v lávový prstenec. Vykopat tunel
> dlouhý 3 km, není technicky žádný problem.
>
> Proč ještě nemáme takovéto zásobníky energie, ani jsem nečetl žádné úvahy na toto téma?

Neni to nahodou proto ze k tomu je treba supravodive vinuti ?
A to je treba drzet na teplote kolem 2K ? Padly tu informace ze
v CERNu pry ten jejich kruh ma zraty cca 5kW coz ale pri male
ucinnosti chladiciho cyklu pro 2K znamena 40MW prikonu chladiciho
systemu. To by asi delalo dost velke skladovaci ztraty..