Re: Skladování energie v indukčnosti

AZE aze na seznam.cz
Pátek Říjen 2 20:30:22 CEST 2020

Jak dosáhnout 5 T pokud možno při malém příkonu? Dokud nebudou existovat supravodiče při normální teplotě, je to asi problém. Chladicí agregáty mají docela jistě nezanedbatelný příkon, ale o tom ví víc Balu.
aze

From: Pavel Hudecek
Sent: Friday, October 02, 2020 5:23 PM
To: HW-news
Subject: Skladování energie v indukčnosti

Dobrý den všem,

Co si myslíte o skladování energie (GWh, TWh) v indukčnosti?

E = ½ LI^2 to asi znáte

Tady:

https://www.studopory.vsb.cz/studijnimaterialy/Fyzikaprobakalare/PDF/3_09_Energie_mag_pole.pdf

E = ½ (B^2/µ) V

Když vezmeme 5 T tak to je asi 10 MJ, tedy 2,7 kWh/m3, nebo taky 2,7 TWh/km3

(mám za to, že v Cernu se normálně používá 8,3 T, takže s rezervou prakticky realizovatelné)

Hezké by bylo udělat toroid s uvedeným B a V, ale  to mi přijde poněkud drahé.

Naopak nejlevnější možnost je prstencová cívka, kde bude uvedené B v daném V průměrné.

1 TWh, to je taky 1 kT TNT.

Ale když se ta cívka zakope pod zem, tak nejhorší možný katastrofický scénář je proměna celého zařízení v lávový prstenec. Vykopat tunel dlouhý 3 km, není technicky žádný problem.

Proč ještě nemáme takovéto zásobníky energie, ani jsem nečetl žádné úvahy na toto téma?

Ještě jeden material ohledně B v prostoru:

https://www.aldebaran.cz/elmg/kurz_09_mgpo.pdf

PH