OT: E-ink (WAS:Re: Monitor na praci)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Říjen 2 11:24:28 CEST 2020

Uznávám, že LCD telefon nemusí být na čtení úplně ono. Na to jsem za léta používání OLED zapomněl. Na druhou stranu, nemálo knih jsem přečet na Samsungu i600, ten ještě LCD měl.

Co se podsvícení týče, tak to je omyl. Nejde o to, zda svítí ta věc, nebo je osvětlená, jde o celkový jas plochy (ten bude pro stejně pohodlné čtení stejný) a hlavně obsah modré v tom světle. V tomhle samozřejmě vede OLED s nočním barevným schematem.

Co se únavy očí týče, tak je důležité je do toho nečumět moc z blízka (ideálně občas i kouknout daleko) a mít okolí osvětlené podobně jako svítí čtená plocha. Když je okolo tma, čtená plocha je přeexponovaná.

Samozřejmě souhlas s tím, že je spousta věcí, co je lepší udělat na něčem, co má myš a klávesnici:-)

PH

Od: Michal Grunt
Telefon jako čtečka... za mě tedy ne. Stačí mi do telefonu koukat (něco cist) třeba půl hodiny a déle to mé oči nevydrží. Do e-inku (nepodsviceneho) nemám problém koukat bez omezení. Navíc prý není dobré třeba pred spaním koukat do čehokoliv co něco vyzařuje (televize, telefony... možná i ten podsvíceny e-ink). Čtení cokoliv z telefonu delší dobu dle mého dost unavuje oči.