Tajomna suciastka

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Říjen 1 19:20:54 CEST 2020

BM595 (pokud si na něj z laboratoře dobře vzpomínám) používal LED
displaye od soudruhů z NDR - ty překvapivě vůbec nebyly špatné (na svou
dobu a na bolševika). Dá se říct, že zejména suffix tuším E (výběr)
svítil dobře.

Teď jsem se podíval do té dokumentace a skutečně: VQB201, VQE22, VQE24...

Ten měřák (pokud mě opět paměť neklame) fungoval velmi dobře a bylo to
takové malé zjevení v době, kdy digitální přístroje (tím spíš s
procesorem) byly spíš jen v západních prospektech.

Konstruktéři to opravdu neměli lehké, protože dovézt cokoliv ze západu
bylo prakticky nemožné (to mohla pouze StB do svých šmírovacích
zařízení). Platilo to dokonce i pro výrobu technologických zařízení, na
nichž se později měly vyrábět třeba polovodiče nahrazující onen dovoz...

Kdo nezažil, nepochopí.

--
Jirka