RE: Re[4]: Zkušenosti s páječkou

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Sobota Listopad 28 23:11:05 CET 2020

Ale vrtačky už hodně dlouho mají z tohoto důvodu jedno kolečko v převodovce
plastové a plastový kryt motoru. Navíc je něco trošku jiného udělat dvojitou
izolaci a udělat dvojitou izolaci něčeho, co se ohřívá na 400°C a musí mít
velice těsný tepelný kontakt s kovovým obalem.
Přesně z tohoto důvodu se mi toto řešení pájky nelíbí. Hledal jsem něco na
cesty do auta, a nakonec jsem si koupil v Lidlu plynovou. Vyměnit tím GaAs
FET s předzesilovači, opravit studeňák v řídící jednotkce motoru nebo spojit
pár drátů se s tím dá. Na cokoliv jiného to prostě chce slušnou pájku. Kromě
příslušně slabého kabelu, aby netahal když nemá, tak to chce co nejmenší
vzdálenost mezi tím kde se to drží a kde je roztavený "cín".
Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Simek
Sent: Saturday, November 28, 2020 10:36 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Re[4]: Zkušenosti s páječkou

On Sat, 28 Nov 2020, Glajc Pavel wrote:

> Má topné těleso. Při poruše se může objevit nebezpečné napětí na hrotu.
> pg

Si rikam kdyz bezna vrtacka je spotrebic tridy II proc to nejde s pajeckou.
Vrtacka ma napeti privedene na komutator a vinuti motoru a pak uz je samy
kov pres osu, prevod az na sklicidlo.
Neprijde mi ze kdyby se tam neco pri rotaci uvolnilo a zkratovalo uhliky
nebo vinuti na kov, ze je tam nejaka izolace ktera tomu zabrani.