platba kartou na internetu od 2021 bez smartfonu ? ktera banka ?

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Sobota Listopad 21 15:33:42 CET 2020

Diskutujme racionálně.

Mám smartfoun, ten přijímá smsky, ale na něm do banky nelezu a tudíž tam
nejsou přihlašovací údaje. Na počítači, ze kterého se hlásím do banky
zase nemám  smsky.  Tyto 2 kanály jsou naprosto oddělené. V čem spočívá
tohle nebezpečí?

Pokud bych si kompromitoval smartfoun, tak útočník získává smsky, ale
nemá přihlašovací údaje.

V okamžiku, kdy lezu ze smartfounu (z jeho prohlížeče) do banky, tak
ztrácím druhý faktor - stačí mi kompromitovat ten smartfoun a už mám
přístup k sms i k přihlašovacím údajům.

Ale z principu věci, aplikace bežící na tom samém smartfounu je přece
taky v ohrožení jestliže je telefon kompromitovaný a z principu nemůže
být označena za bezpečnou.

V čem je rozdíl, proč aplikace je bezpečná?

Díky

Petr