platba kartou na internetu od 2021 bez smartfonu ? ktera banka ?

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pátek Listopad 20 11:15:17 CET 2020

On 20.11.2020 10:51, ajtservis wrote:
> tak od noveho roku je nejaka dalsi povinnost EU overovat MOJE penize.
> prej je nutna aplikace v mobilu. alternativni zpusob je zminovano zadani
> dalsiho PINu navic. nevite nekdo, ktera banka platbu kartou od noveho
> roku umozni bez aplkace v mobilu, tedy "hloupym mobilem"  a necim
> dalsim ?

https://www.penize.cz/debetni-karty/419795-pri-platbe-kartou-uz-nestaci-sms-banky-zprisni-overovani

Je vysvetleno, kdo to naridil, proc to naridil. Prilis neni vysvetleno
(s vyjimkou sparkasoveho George), jak banky budou overovat
nesmartphonovou minoritu a zda jsou ji vubec povinni poskytovat takovou
sluzbu zakaznikum, kteri nevlastni zarizeni umoznujici 2FA pristup.

Samozrejme, ze neoverujete 'SVOJE PENIZE', ale v celem tom platebnim
ekosystemu proste mate povinnost BEZPECNE (tj ne pres SMS) prokazat svou
totoznost.

Ja bych to resil dotazem na svou banku, kdybych mel tu potrebu.

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>