Bezolovo pro rucni pajeni?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Listopad 19 21:11:16 CET 2020

To vypadá zajímavě, zkusil jsem to na Ali najít v drátu a 100g jsem
objednal, jsem zvědavej, co (a kdy) dojde.

Díky za tip.

¨Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Pavel Hudecek
To: HW-news
Sent: Thursday, November 19, 2020 8:33 PM
Subject: RE: Bezolovo pro rucni pajeni?

Mám dobré zkušenosti s pastou Sn42Bi58 z Ali. Nízkoteplotní 138 °C nebo tak
nějak, kousek přes 200 se už roztéká skoro jak SnPb.

Když jsem na Banggood objevil drát z téhož, koupil jsem, ale asi je
falešnej. Předpokládám, že kdyby se koupil v normálním obchodě, byl by taky
dobrej.

PH

Od: Pavel Kutina
jak to tak vypadá, "přišla bída na kozáka" a já budu potřebovat pájet
malosériovku doma, ale bezolovem. Už existuje něco, co se rozumně roztéká,
umí vzlínat a nevypadá po zapájení jako přepálené olovo? Potřeboval bych
něco, ideálně 0.5mm, co se nebude při pájení moc cukat, teplotně si s tím
asi poradím (teda doufám, že se s tím KSGER T12 popasuje).

Budu dělat nějaký větší nákup na TME, nemáte někdo tip, co od nich vzít
(nebo naopak v žádném případě nebrat)? Metodou pokus-omyl je to dost drahý
způsob, u olova jsem zvyklý na Stannol Kristall Multicore, existuje něco, co
by se mu alespoň přibližovalo? Nebo třeba něco z nízkoteplotních slitin?
Nepředpokládám provoz v automotive, u vysoké pece ani s vysokým ztrátovým
výkonem, nedalo by se třeba jít touhle cestou?