RE: Začátky s STM32

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 19 14:34:42 CET 2020

Zajímavý. Já tam repository nemám.

Vím že jsem po instalaci cubeide hledal kde ty examply stáhnout, ale asi jsem nějakej natvrdlej, … prostě nenašel.

PH

Od: Vojtěch Petrucha
priklady lze najit v prislusnem cube firnware baliku, treba v mem pripade:
C:\Users\master\STM32Cube\Repository\STM32Cube_FW_F0_V1.11.1\Projects\STM32F0308-Discovery\Examples\GPIO
balik si lze bud stahnout rucne, nebo to stahuje automaticky CubeMX nebo CubeIDE..
v CubeIDE si lze zvolit jestli se pouziji tvz. HAL knohovny nebo LL lnihovny, k obojimu jsou tam priklady...

nepisete v cem to vlastne zkousite, discovery kit ma na sobe st-link, pokud nevypadly nejake jumpery pripojujici napajeni pro hlavni procesor, nebo pro propojeni stlinku  a halvniho procesoru, tak by to melo fungovat..

> Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
Je to STM32F030R6T6 na Discovery kitu.
Zatím jsou pro mě STM32 těžký zklamání, začátky s LPC byly mnohem snazší. Ani jsem neměl kit a stejně mi už po týdnu výrobek jakž takž fungoval. Mj proto, že jsem začal od projektu ukázky jak blikat s LEDkou, kde jsem jen upravil její pozici, nahrál do mojí desky a bylo. To hned potěší.

Nejspíš to dopadne tak, že ho vypájím a drátkama tam připojím kit s LPC a příští verze desky bude s LPC. Původně to tak mělo bejt, nakonec to ale měl programovat člověk co dělá STM, tak jsem to předělal. Jenže se se zákazníkem nedohodli a asi to budu muset naprogramovat sám…  netušil jsem, že s prakticky stejným procesorem jen od jiného výrobce to bude takovej opruz.

Od: Jan Waclawek
Ktory STM32?

GPIO->BSRR = 1 << 9;
GPIO->BSRR = 1 << (9 + 16);

Je to zdokumentovane v GPIO kapitole prislusneho RM.

Na webe mam nejake ukazkove blinky pre tusim 'L4 a 'F0 bez tych Cube
nezmyslov. GPIO su viacmenej podobne v jednotlivych rodinach, okrem 'F1.