[OT] FVE - zkusenosti

Tom Meinlschmidt hw na meinlschmidt.org
Středa Listopad 18 18:14:48 CET 2020

To je docela pekna baterie. 3f chci, protoze nevim, kdy dum predelam na
tepelne cerpadlo (zatim je kondenzacni kotel,
takze si nechci zavirat moznosti).

Mam zatim nabidku na 370k (minus pak 155k dotace) od Innogy (5.6kWp,
pylontech h2 7.1kWh, goodwe 8kW), pak jsem videl neco
se Storion T10 (5.1kWp, 11.6kWh) za 452k ... a samozrejme tabory se
hadaji, ze jednem vydrzi baterie 12000 cyklu, nekomu jen 4000,
ze Storion menic umi az 3.3kW mezifazovou asymetrii (takovy udaj jsem u
GoodWe nedohledal) atd

Pocitam s tim, ze bych casem baterii rozsiril, nicmene udajne Storion
zase neumi prepnout na 'backup' pri vypadku
site bez vypadku napajeni, coz udajne goodwe zvlada v pohode atd.. U nas
je prave problem v tom, ze tu pomerne casto
elektrika vypadava, staci silnejsi vitr a CEZ tu dela "kouzla"

Do site nechci davat nic, proto jsem chtel wattrouter a prebytky posilat
do 6.6kW telesa v 500l zasobniku na TUV (ma dve spiraly,
na kotel a na solary, coz se ale nevylucuje)

Naivne jsem si taky myslel, ze kdyz z baterie umim napajet dum, ze i
backup bude na 3f, ale udajne ne - to treba bych rad
mel objasnene...

Diky