Jedna trojfazova

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Listopad 16 22:35:38 CET 2020

On Mon, 16 Nov 2020, balu wrote:

> Majme zariadenie, napriklad power converter, ktory do zataze dodava
> nejaky konstantny vykon, povedzme 100kW. Je napajany z trojfazovej siete
> 3x230/400V.
> Ako vypocitame prud v kazdej faze? Ja som zobral vykon, vydelil tromi a
> nasledne vydelil 230V. Na to prisla otazka, ze predsa zalezi ci je menic
> pripojeny do hviezdy, ale trojuholnika.

To napeti 400V je mezi fazemi, proud ktery tece fazi se v trojfazovem
zapojeni rozdeli nejakym pomerem vuci tem dvema ostatnim fazim, takze
ty proudy mezi fazemi jsou nizsi nez souctovy proud v jednotlivych fazich.

> Je tato otazka v pripade konstantneho odberu vobec relevantna? Ako sa
> sprava zataz s usmernovacom a jednosmernym medziobvodom. Je to
> trojuholnik? Ma sa pouzit zdruzene napatie na vypocet vykonu?

U sestipulzniho usmernovace mate -320V proti nule a +320V proti nule.
Asi zalezi jak se s tim pak zachazi, jestli jako se dvema bloky 320V
nebo jednim blokem 640V.