DC- DC convertor z Ebay

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Listopad 16 09:33:24 CET 2020

Moc si to komplikujete:-)

https://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/3800fc.pdf
(ten jsem dohledal podle asi druhého Vašeho příspěvku, se zmínkou o LT3800)

V ukázce na první stránce je 15µ, při menším požadovaném proudu jste použil víc. Funguje, netopí. Tím bych indukčnost považoval za vyřešenou.

Takže jediné co zbývá, je saturační proud, který je u Vaší cívky neznámý.

Vemte osciloskop, zapojte jeden kanál na TG, podle něj budete synchronizovat. Druhý na horní konec měřícího odporu. A teď pozor, GND obou na dolní konec toho odporu, což je zároveň out+.

Pak stačí zatížit mírně větší zátěží, než max. očekáváte, kouknout jaké se tam objeví max. napětí.

Najděte si, při jakém max. napětí ten šváb vypíná.
Použijte ohmův zákon a stanovte odpor, který dáte místo toho, na kterém jste měřil.

PH

Od: Jirka Mww
Moje situace je trochu jiná,  nutně potřebuji  aby ten konvertor fungoval na vstupu alespoň na 60V, zdroj má naprázdno 52V. Tohle bylo hlavní kriterium při výběru a dost to ty možnosti zužuje.   Na druhou stranu, potřebuji z toho tak cca 0.6 A na 24V.  Myslel jsem si, že ten modul bez problémů vyhoví, když píšou že je na 10A.   Ale jak jsem už psal,  při zátěži 28 Ohmů tedy cca 850 mA byla ta cívka za chvilku rozpálená.   Měřil jsem ji, má asi jen 3.5uH. Polovodiče, tedy LT3800 a Fety byly studené.
V datasheetu toho LT3800 je v příkladu zapojení  cívka 15uH.  Udělal jsem tedy cívku na feritu cca 18uH a s ní to chodí líp, jádro je jen vlažné.
Pak jsem našel v nějaké diplomce z VUT Brno vzoreček, podle kterého by v tom mém použití  t.j. 50/24V, 1A  měla být cívka snad 200 uH, to se mi zdá moc. .
Bohužel vztahům z datasheetu  zatím moc nerozumím, obsahují příliš mnoho proměnných, které nevím kde vzít.
Ale nějaká větší železoprachová jádra ze zničených PC zdrojů tady mám,  ještě zkusím experimentovat.