MPPT algortimus

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Úterý Listopad 10 13:22:55 CET 2020

Zdravim Vas,

ja mam v provozu vlastni ostrovni powermanagement s MPPT algoritmem uz
nekolik let nonstop bez vypnuti to bezi na lodi v podstate bez zasahu
lidske ruky...bezi z toho prakticky vsechno krome ind.varice.

Tady je verejna cast dohledu, kde je videt i prubeh napeti na bateriich:
http://www.cncnet.info/atl/
jedny z mala dnu kdy to nedokaze dotahnout baterie na plne napeti 13.8V

Mel jsem v provozu jeste malou variantu (s prvnim prototypem, ale pred
casem jsem to odpojil, protoze nemam ted zadnou volnou baterku) s 20Wp
panelem...to je videt zde, ale uz jen poslednich par zaznamu z DB:
http://www.cncnet.info/solar/

Dival jsem se ted do zdrojaku...

1) jednak delam prumerovani namerenych hodnot U a I
2) mam zavedeny jako parametr tzv. offset vykonu, ve kterem se nema
smysl zabyvat zmenou regulace menice
3) mam zavedeny offset napeti panelu vuci baterii...kdyz to tam neni tak
se regulace blbe rozbiha
4) regulace menice neustale cestuje....tedy neustale to zkousim na jednu
i druhou stranu a smer menim az kdyz dojde k poklesu o ten offset...to
jsem si mel dat patentovat :-), protoze to eliminuje tu nutnost
projizdet cely rozsah jednou za cas....skoda ze ty grafy nejedou je to
tam krasne videt
5) ja tam mam jeste dalsi PWM, ktra upousti paru bokem...kdyz baterie
dosahne nastaveneho napeti tak se zacne zvedat PWMka na dalsim vystupu z
menice, kde je pocitano, ze bude nejake topeni (nebo bojler) a regulace
ceka, ze timhle zpusobem ukociruje napeti na baterce...az kdyz se ji to
nedari (vykonu je moc) tak teprve zacne omezovat menic z panelu

Dam sem i tu rutinu...asi na tom uz nezbohatnu :-)

https://www.pastebin.cz/en/p/LtK2c1c

tady mate i schema a nejake fotky videa atd.

RV