Re: Přepínání solárních panelů na vstupu měniče

AZe aze na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 5 13:14:44 CET 2020

Připojit a nepřepínat.
aze

From: Jan Půhoný
Sent: Thursday, November 05, 2020 1:11 PM
To: HW-news
Subject: Přepínání solárních panelů na vstupu měniče

Zdravím konferenci,

když se v sousedním vládně už řeší to DC spínání...

Mám měnič RCT POWER STORAGE 6.0kW a ten má dva vstupy na panely.

Z panelů ( z každého stringu, mám to rozdělené do 2 stringů), pokud svítí, teče cca 6A při 400V DC. Panely mám čistě na jih.

Chtěl bych přidat ještě panely na západ a pokud klesne ozáření z jižní strany, tak nějakým velkým FETem přepnout na vstupu měniče panely z jižních na západní.

Otázka je, jestli je to dobrý nápad to takto přepínat za provozu a jestli to měnič přežije. Případně co se může stát a jaký spínací prvek použít.

Nechci další měnič, protože mě tento 3 fázový bohatě stačí, stačilo by mi pár panelů k západu, aby mi to dobíjelo baterky hezky až do večera (teď mi nevydrží celou noc) a nedává mi smysl dokupovat baterky, když by to poresilo pár panelů.

Díky za názory.

HP