PWM 450A

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Čtvrtek Listopad 5 08:36:13 CET 2020

št 5. 11. 2020 o 2:11 Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz> napísal(a):

> 5 vyvodov dohromady ma cca 1.5 mm^2
>
> – Ale jsou krátké, končí v podstatě ve slušně chladící ploše. A je jich 5,
> jsou samostatně ve vzduchu a ještě obdélníkový průřez.

Od miesta zapajkovania po misto kontaktu na cipe odhadujem cca 8mm, ak su z
medi, tak sumarny odpor 5-tice vyvodov je okolo 0.09 miliohmu.
Pri prude 113A je vykonova strata len na 5-tici vyvodov okolo 1.16 W
Stranu pri chipe za chladenie nemozeme povazovat, kedze tam je vykonova
strata okolo 40W (113A, 3.9miliohm) a vyvody by mali pomahat chladit chip.
Pre dynamicke pouzitie je samozrejme vykonova strata na chipe vyssia.

Ale skor mi islo o spoj medzi chipom ( kremikom) a vyvodom. To uz nemoze
byt "vysivaci zlaty drotik", ako za onoho casu. Musi to byt "navarene"
tlak, ultrazvuk, ... priamo vyvod na kremik. Pri rozsahu teplot 200 stupnov
tam musia vznikat celkom slusne pnutia.

640 A pulzně

> – Tam jde čistě o to, že čip a všechno okolo má nějakou tepelnou kapacitu.
> Proto je tam podmínka 25 °C a ještě see fig. 3 a tam safe operating area.
> Takže máme 640 A, 3,9 mOhm: To je necelých 1600 W. Po vynásobení max. 0,1
> ms dostaneme 0,16 J (100g zvedne 16 cm vysoko, nebo ohřeje 1 ml vody o 0,66
> °C).

Zdvihnutie 100g do vysky 16 cm za 0.1 ms je uz celkom "vybuch" ;-), aj ked
staticky to vyzera smiesna hracka  ( balicek cukrikov na zavaraninovej
flaske )