reflektometrie?

Pondělí Listopad 2 12:34:55 CET 2020

po 2. 11. 2020 v 12:12 odesílatel Josef Zeman <jozem na volny.cz> napsal:
> Určitě dala. Jen ji zřejmě nikdo nepředpokládal. Mnohem víc škod vznikne při instalaci. Kabel na cívce jsem taky nikdy neměřil, i když to byl třeba Heliax k anténám vysílače.

Možná jsem to tu už někdy psal, táta se živil mj. instalacema
televizí, satelitů a anténama. Teď je v důchodu, tak se tím živí už
jen tak trochu jako PrDuch.

Jednou se mu stalo, že mu satelit neuměl naladit všechny programy,
jenom ty s nižší frekvencí. Nemohl na to přijít, ale nakonec to bylo
koaxiálním kabelem, vyměnil ho a bylo po problémech. Pak si dal práci
a udělal pitvu - ta stínící fólie byla v jednom místě nějak špatně
omotaná, byla to vada z výroby. Taková věc se vám stane jednou za
deset let, většinou u kabelů narazíte na mechanické poškození, které
je hned vidět.

P.K.