Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Jiri Sladek sladek na czhops.cz
Neděle Květen 31 14:33:46 CEST 2020

Zdravím, mám malé upozornění, pokud se chystáte koupit velkokapacitní
HDD třeba do NASu.

V minulých týdnech se objevily informace, že výrobci 'tajně' používají
technologii SMR ve velkokapacitních HDD.
SMR znamená částečné překrývání datových stop a vyšší hustotu dat, ale
může to způsobit dlouhé prodlevy pří zápisu většího množství dat.

My jsme před časem zakoupili čtyři disky ST8000DM004-2CX188, pro účely
zálohování.
Před nákupem jsem pečlivě zkontroloval, že v dokumentaci není žádná
zmínka o SMR.
Při jejich používání jsem ale zjistil, že pří zápisu většího množství
dat to velice drhne, rychlost padá na zlomek nominální hodnoty, a
nevěděl jsem, co se děje.
Po přečtení článků níže to už vím.

Cítím se být podvedený firmou Seagate. Ale člověk si nevybere, protože
podle zpráv v internetu podobně mlžili a tajili i jiní výrobci HDD.

Dodávám, že pomalost SMR se nepozná při menší intenzitě zápisů, kdy disk
stíhá uspořádávat data v překrývajících se stopách.
Pomalost se projeví po naplnění cache oblasti na disku, když se toho na
disk valí moc.

Jiří Sládek

https://www.zive.cz/clanky/western-digital-seagate-i-toshiba-celi-nastvanym-zakaznikum-duvodem-je-pouziti-smr/sc-3-a-203469/default.aspx

https://blocksandfiles.com/2020/04/15/seagate-2-4-and-8tb-barracuda-and-desktop-hdd-smr/