[OT] fotohadanka

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 28 20:03:35 CEST 2020

To samý je s dalekohledem. Mám newtona 1500 a když dám 4 mm okulár, tak tam hledaný objekt buď je, nebo není:-) Tak jsem objednal zoomovací.

PH

Od: Miroslav Šinko
K tomu uz bude treba hladacik (v zmysle dalekohlad-hladacik) :-)
Mam problem pri plnom zoome namierit na objekt, ktory chcem fotit. Pri
jasnych objektoch to este za znesitelneho nadavania ide, ale trafit
slabsie je takmer nemozne. Stahovat zoom zase nechcem, ked som uz
trafil zaostrenie..
Mne takto "nepresne" ostri nekonecno od kupy a to uz mam druhy kus s
rovnakym chovanim. Prvy som reklamoval, lebo sa cosi ulomilo v
mechanizme zavierky a prestala cvakat. Vyhodnotili to ako
neopravitelne, tak mi dali iny kus. K tomu mi vratili vsetko
prislusenstvo od povodneho, hlavne baterka ma tesi :)

Pokusal som sa fotit aj ISS, ako detail, nie stopu. Nejake fotky mam,
ale to je vzdy 1-2 pokusy na prelet, ked je nad hlavou, t.j.
najvacsia. Zaostrenie si nachystat vopred... Potom ju vobec najst,
potvora sa hybe... Skontrolovat na displeji expoziciu... Zmenit cas...
a opakovat hladanie... Toto treba riesit nejako inac... nejakou
samonavadzacou hlavou, ako je paralakticka montaz, ale so sledovanim
pohybu ISS :-D

miro

št 28. 5. 2020 o 19:35 Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz> napísal(a):