Osazovacka konecne uz

Ondřej Janovský ondrej.janovsky na alarex.cz
Čtvrtek Květen 28 17:28:33 CEST 2020

To podávání materiálu mám řešeno nejjednodušší cestou. Hlava obsáhne 24
součástek v jednom pásku (8mm). Takže si nastřihám pásky s požadovaným
počtem součástek a založím do držáků. Pak si nakalibruji u každého
založeného pásku první a třeba desátý otvor a program dopočítá případné
posuny a natočení pásku vůči osám (to je daň za nacvakávací držáky,
každou manipulací si je můžete posunout).
Sloupnu fólie z pásků a spustím osazování.

Na tom stroji mohu dát podavače i z druhé strany, ale díky konstrukci
hlavy je tam méně místa, tudíž se tam hodí automatické podavače, nebo
pásky se součástkami, kterých se na desku dává po pár kusech.
Na netu je hodně konstrukcí poloautomatických podavačů vytvářených 3D
tiskem.

Konstrukce je levná, vycházím z konstrukčních materiálů (profil kombi)
jako je 3D tiskárna Rebel2 nebo Rebel2Z . Součástky 0603 v pohodě, ale
0402 už jsem nezkoušel (bude to na hraně).
Nejdelší možný rozměr osazované desky je 340mm, takže se dá osadit třeba
340x250 nebo 300x300.

Nepochopil jsem jak to myslíte s tím dispenserem?

Oja