Re: Ozónový generátor

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Květen 25 22:15:12 CEST 2020

A jak dezinfikujete nákup? Smrdutým denaturákem? Ten samotný kupodivu
nefunguje, musí tam být i voda - viz recept WHO (ikdyž je to banda íček),
oni si no nevycucali z prstu (glycerín je tam kvůli rukám). Ještě se dá
použít peroxid, ale savo v malé koncentraci funguje pomalu.

Ozon je lepší na společné prostory (kanceláře, ordinace, dopravní
prostředky, obchody...), byt je lepší dělat přes UVC bez ozonu, ale zase
cítíte spálený prach, tak stejně ho budete větrat a časově to vyjde možná i
nastejno. Pro ozon lepší mít nějakou odělenou plynovou komoru (kadibudka,
bedna venku, auto), nebo snadno vyvětratelný prostor. Stačí i koupelna s
neucpaným větrákem. Dosažení koncentrace je pár minut pro pokoj, viru
naštěstí stačí celkem málo. Neobyvatelnost pokoje je v řádu 1-2h i když
větráte jen oknem. Práh citlivosti nosu je řádově lepší, než hygienický
limit a hygienický limit už je docela velký smrad.

Nevím, jestli to vadí rybičkám, když se ozonuje i voda do akvárií, ale o
rybičky se nezajímám, tak si to musíte zjistit sám jestli to dělají i s
rybama, nebo bez nich. Kytkám to jednou nevadí, podruhý si dáte pozor. A
ženský jedou po ozonové vodě jak slepice na sopel (asi móda jako byla živá a
mrtvá voda před 30-40 lety).

Moji rodičové protože bydlí v bytě a nemají to tam zařízené vhodně pro ozon,
tak mají ozon v autě a protože moc nejezdí, tak aby si nevybíjeli hlavní
aku, tak tam mají na ozon ještě jeden starý (s měničem). Aku si jednou za
čas přinesou nabít. Já ozon vozím v autě.

Syn má "ozonek" do zapalovače (s jinou hlavou, ta původní dělá svod a moc to
pak nefunguje), kvalifikovaným odhadem udělá 50mg/h, takže když to nechá jet
hodinu (bere 90mA), má čisté auto i s nákupem. Je potřeba to auto ale napřed
několikrát hloubkově vyčistit velkým ozonem, malý pak ničí jen přírůstky
špíny.

Minimální koncentrace ozonu při které začíná na virus fungovat je 0,5ppm
(přitom 0,3ppm je podle BOZP hygienický limit pro 15 minut expozice), ale
doporučuje se udržovat minimum 2,5ppm na 30 minut.

Výrobci říkají že nad 60-70% vlhkosti to nepouštět. Závislost generování
ozonu na vlhkosti jsem nenašel, tak když to najdete, prosím podělte se.