[OT] "kvalitni" pilka na kov

Pondělí Květen 25 12:02:14 CEST 2020

Přátelé, něco pro pobavení. Koupili jsme si pilku na železo, myslím,
že to bylo v Hornbachu. Jako stála asi 40 korun, no na to, co jsem
potřeboval přeříznout, by mohla stačit. Nestačila. Byla to konzole na
závěs z IKEA, trubka s tloušťkou stěny asi tak 0,2mm, průměr asi jako
prst. Měla tak metr dvacet, ale to bylo pro naše účely moc dlouhé.
Materiál nějaké bláto, aby to uneslo hadrový závěs, díly na
raketoplány IKEA neprodává.

Pilka to byla malá s takovým tím tenkým plátkem, vypadá takhle (ale
nevím, jestli je to ta samá jako jsme koupili):

https://rucni-pily.heureka.cz/madal-bal-pilka-na-drevo-plast-a-lehke-kovy-150mm/

První problém, při řezání se ukázalo, že plátek je ještě z většího
bláta než trubka, takže jsem neuříznul nic (dobře, skrz barvu jsem se
dostal), zato jsem pilu okamžitě ztupil, do posledního zubu. No nic,
sehnal jsem jiný plátek, nasadil na pilu a druhý pokus. Nevydrželo
madlo. V místě, kde je do madla zasunutý ten kovový rám, se to
rozlomilo. Pomocí stahovací pásky a izolačky jsem to zpevnil, aby se s
tím dalo aspoň nějak pracovat, ale to madlo je z tak měkkého plastu,
že se to celé ohýbá a řeže se s tím fakt na hovno. Plátek nevydrží
napnutý a vyskakuje z toho. Tyč jsem s tím upižlal.

Pak jsem ji použil podruhé, na plastové držáky truhlíků na balkón,
jako uříznul jsem to, ale spokojený jsem s tou pilkou nebyl. Když už
mám doma nějaké nářadí, tak aby bylo funkční.

Zkusil jsem nějaký tunning, zpevnit tu prasklou část, ale pak jsem
seznal, že by to bylo jen prodlužování agónie a vyrobil si z dřevěného
prkénka nové madlo:

https://tinyurl.com/y9bobhg8

Ano, vypadá to sice hrozně, ale aspoň se to dá používat. Konečně.

Pavel Kadečka.