Konecne nove hodiny...

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Květen 20 17:00:32 CEST 2020

Ahoj,

nie, osadzoval to stroj a nie v cine, ale v nasej domovine.

Hrany su vsade rovnake. Jedno hradlo budi 32 hodinovych vstupov
samostatnych D-klopnych obvodov, kazdy ma rovnaku zataz 100 Ohmov a
jeden vstup dalsieho klopneho obvodu. Tam nie je dovod aby hrany
degradovali. Aj ked som rozmyslal kolko vstupov mozem budit z jedneho
vystupu, rozhodol som sa to neznasilnovat a zvolil som 32.

Rusit by to velmi nemalo, maximalna zmena prudu za jednu hodinovu
periodu je zataz jedneho hradla, t.j. pridat, alebo ubrat 50mA. To co
tam uz je naladovane sa len synchronne posunie, takze sa v ramci periody
neprepina prud medzi nulou a 50A, ale len zvysuje/znizuje po kvantach
50mA. Maximalne sa prida/ubere jeden bit a posunie dalej. Ak chces
nasypat cele styri riadky trva to niekolko ms, to nie je velke di/dt.

Su tam pouzite 2 rozne suciastky, ktore tvoria 99% obvodu. Na zenite sa
takto jednoduche veci nerobia, tam sa skor snazim o nejaku invenciu a
pedagogicky zaujimavu zlozitost :-)

b.