ph metr

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Květen 19 20:26:28 CEST 2020

Normální elektroda se prodává např. takto:
https://www.aliexpress.com/item/32993633838.html

U mámy v práci měl pHmetr na sobě držák s lahvičkou a nad ní držák, do kterého se odkládala elektroda, aby byla potopená a nestála na dně.

Když jsem si koupil čínskej ruční pHmetr, nic k němu nebylo (a v návodu o skladování nic), ale ve víčku byly krystalky uschlé hmoty:-) Rozumně začal měřit, když jsem ho pár dní koupal ve skleničce s kys. citronovou naředěnou na pH 4, protože jsem věděl, že vodička co je u tý normálně vypadající elektrody z Ali, má 4. Chtěl jsem to nechat dýl, ale začala plesnivět:-)

Pak jsem to nijak neřešil a když jsem nedávno chtěl měřit, zas ukazoval divně. Tak mě při čtení tohoto tématu napadlo, že namíchám ten KCl (nebo koupím namíchanej 3mol za 170), naleju do toho víčka a celý to postavím do něčeho, co zajistí vertikální polohu, aby kapalina nevytékala. Dál bych to prozatím asi nekomplikoval:-)

Množství bych dal takový, aby sklo bylo spolehlivě pod hladinou.

PH

Od: Petr Labaj

Takže to nalejete do toho víčka? A kolik tam toho dáváte? Co nejvíc,
nebo stačí
aby se to jen trochu koupalo?

Děkuji za tohle info. Že se to v praxi dělá takto (podle mě) trochu
ošizeně mě nenapadlo.
Tak to tedy bude chtít uchovávat ten pH metr třeba v zašroubované
zavařovací sklínce.
To víčko nepůsobí jako příliš důvěryhodný uzávěr.