Re: OT: soláry na střechách v Chrudimi?

Úterý Květen 19 17:48:17 CEST 2020

Určitě je lepší získávat 1 KW tepla/m2, než 200W elektriky/m2. Mám ale
dojem, že to tahání trubek, k tomu oběhovka, expanzka a regulace vychází
o dost dráž a proto se to u nás dělá přes elektriku. Ale všechny tyhle
komplikace vycházejí z toho, že bojler je níž, než kolektor. V jižních
zemích je často vidět sestava, jako na obrázku v příloze. Bojler je nad
kolektorem, voda mezi tím cirkuluje samotíží a k tomu se přivedou jen
dvě trubky. U nás bychom to na zimu museli vypustit a přepnout vodu na
jiný bojler v baráku, protože ten bojler na střeše (i kdyby se na zimu
odpojil a vypustil solární panel) by měl při elektro ohřevu asi dost
velké ztráty. Ale doved bych si představit takový funkční kompromis.
Bojler na půdě by už nebyl na větru a trubky by šlo lépe izolovat, k
tomu solární vodní panel (v mém případě by to vycházelo o 1m níž) na
stříšce u pergoly.

Anděl