Tunning LED zarovky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Květen 15 12:02:48 CEST 2020

I = U.C.2.Pí.f

Za předpokladu, že Udc je zanedbatelné k Uac. Jinak se to musí vektorově odečíst, pan Pythagoras poradí. Vašich 25 V bych řadil k zanedbatelné.

PH

Od: Pavel Kadečka

mám tu LED žárovku OWIM (Lidl), 1,2W / 57mA, nelíbilo se mi jak svítí,
bludička, že se nehodí ani do stolní lampy.

Tak jsem udělal tunning, rozloupnul, vyndal DPS, uvnitř je zapojení
přibližně jako tady, jen hodnoty součástek jiné:

http://danyk.cz/reverz22a.png ( http://danyk.cz/reverz22.html )

Tzn. pojistka + pak kondenzátor 820n (k němu paralelně 1M odpor),
graetz, za ním elyt 47 uF/63V (k němu paralelně odpor 100k a navíc
varistor) a 7 LEDek v sérii. Před tunningem na nich bylo cca 25V (=
3,57V na jednu LED).

Našel jsem ve svojí hrabárně kondenzátor 470n / 250V, tak jsem ho dal
paralelně k tomu 820n. Teď je na LEDkách 26,8V (= 3,83V na jednu). A
svítí to víc, ne že by to byla hitparáda, ale už to není oritentační
noční osvětlení.

Jak se vůbec počítá ten výkon? Mám tu druhou LED z IKEA, ta má 5W /
46mA a svítí víc než ta vytuněná.

Přiznám se, že proud jsem neměřil.